Powered By Blogger

Sunday, August 5, 2012

ဓမၼပဒျမန္မာအဂၤလိပ္


ဒါနအက်ိဳးေဆာင္လူငယ္မ်ား: တရားေတာ္မ်ား

ဒါနအက်ိဳးေဆာင္လူငယ္မ်ား: တရားေတာ္မ်ား

တရားေတာ္မ်ားေဒါင္းခ်င္ရင္


http://www.true-donation.com/2012/03/blog-post_6944.html

သင့္ကြန္ပ်ဴတာအတြက္အသံုးတည့္တာေတြေဒါင္းသြားပါ။

သင့္ကြန္ပ်ဴတာအတြက္ အသံုးတည့္တာကို ေဒါင္းသြားပါ










ျမစ္ႀကီဧရာ၀တီႏွင့္သမိုင္းရွိတဲ့တိုင္းျပည္


ေခ်ာင္းငယ္ေျမာင္းငယ္တခုမွာ
ႀကီးက်ယ္တဲ့သမုိင္ဆိုတာ မ႐ွိႏိုင္ဘူး။
ေခ်ာင္းငယ္ေျမာင္းငယ္ေတြဟာ
ႏွစ္ကရိေစၦဒ အတိုက္စားခံရရင္
လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းခ်င္ေျပာင္းမယ္
တိမ္ေကာခ်င္လည္း ေကာမယ္။
ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ေသာင္းခ်ီတဲ့
သမိုင္းျဖစ္တည္မႈဟာ
ျမစ္ႀကီးတခုမွာပဲ  ႐ွိႏိုင္ရဲ႕။
မစၥစၥစ္ပီဟာ အေမရိကရဲ႕သမိုင္း
ေဗာ္လဂါဟာ ႐ု႐ွားရဲ႕သမိုင္း
ဂဂၤါဟာ အိႏၵိယျပည္ရဲ႕သမိုင္း
ယန္စီဟာ တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕သမိုင္း
ထို႔အတူပဲ
ဧရာဝတီဟာလည္း
ငါတို႔ျမန္မာျပည္ရဲ႕သမိုင္းပဲျဖစ္ရဲ႕။
ကမၻာ့ႏိုင္ငံတို္င္း႐ွိ႐ွိသမွ်
ျမစ္ႀကီးတခုစီ ပိုင္ႏိုင္ၾကတာ
မဟုတ္ပါဘူး။
သင့္ကိုပိုင္ဆိုင္ခဲ့ရျခင္းအတြက္
ဂုဏ္ယူမိပါရဲ႕
ဧရာဝတီ …။
သင့္ ခမ္းနားခဲ့တဲ့ ရာဇဝင္မ်ားအတြက္
အေလးျပဳမိပါရဲ႕
ဧရာဝတီ …။
သင့္ျပည္သူေတြစားဝတ္ေနေရး
အတိုင္းအဆမ႐ွိ ေပးဆပ္ခဲ့ျခင္းအတြက္
ေက်းဇူးတင္မိပါရဲ႕
ဧရာဝတီ။
တရားအျပည့္နဲ႔သင့္ေရစီးသံမွာ
ငါတို႔အတြက္ အခ်က္ေပးစကား
ငါၾကားေနမိ …။
ေကာင္းျမတ္ခဲ့တဲ့ သင့္အစဥ္အလာ
ငါတို႔ေခတ္မွ ႐ိုင္းရမွာလား
စြမ္းအားျမႇင့္ကာ ႐ုန္းထၾကဖို႔
ႏႈိးဆြေနဟန္ သင့္ေတးသံအား
ငါၾကားေနမိ …။
သင္ေပးလိုတဲ့ သတင္းစကားကို
(ဒီကဗ်ာေရးျခင္းအားျဖင့္)
တဆင့္ပါးလိုက္ပါၿပီ
ဧရာဝတီ …။
မိုး သစ္ ေဝ
ပိေတာက္ပြင့္သစ္ စာေပ၊ အႏုပညာမဂၢဇင္း
အမွတ္ (၄၀) ဇြန္လ ၂၀၁၁

အလွည့္အေျပာင္းကိုနားလည္ႏိုင္ပါေစ

တ႐ုတ္ဖက္က ခိုးၿပီး ျမစ္ဆံုဆည္ တည္ေဆာက္ေရးကို ဆက္လုပ္ေနတယ္လို႔ သတင္းေတြ ထြက္လာပါတယ္။ တ႐ုတ္ လူမ်ဳိး ကြ်မ္းက်င္သူ ၅ဝဝ ေလာက္ကိုလည္း ဆည္တည္ေဆာက္ေနတဲ့ ေနရာမွာ သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ဖို႔လည္း အာဏာပုိင္ေတြကို ေတာင္းဆိုေနတယ္ ဆိုတာလည္း ၾကားရပါတယ္။
ဘယ္လိုျဖစ္ေနၾကတာလဲ ဗ်ာတို႔။ သမတ ဦးသိန္းစိန္ ကိုယ္တုိင္က ျမစ္ဆံုဆည္တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းကို ဒီအစိုးရ သက္တမ္းအတြင္းမွာ ရပ္ဆုိင္းထားမယ္လို႔ လူသိရွင္ၾကားေရာ ကမာၻသိပါ အမိန္႔ထုတ္ထားၿပီးသားပဲ မဟုတ္လား။ ဒီ အမိန္႔ကို ဘယ္သူေတြက လြန္ဆန္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတာလဲ။ သမတ အမိန္႔ကိုေတာင္ လြန္ဆန္ဖို႔ လုပ္လာတယ္ဆိုေတာ့ မဟုတ္မွလြဲေရာ ေနာက္ကြယ္ကေန ရလာမယ့္ အက်ဳိးအျမတ္က သက္ဆုိင္သူေတြအတြက္ အေတာ္ကို ႀကီးမားလို႔ ျဖစ္ ရမယ္ ဆိုတာကေတာ့ မွန္းလို႔ရေနပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ တုိင္းျပည္မွာ သဘာဝ သယံဇာတကို ေရာင္းစားၿပီး မီလွ်ံနာ ျဖစ္ ေနတဲ့ လူေတြကို ေရတြက္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အေတာ္ေလးမ်ားပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံကေန ထုတ္ကုန္တခုခု၊ ကုန္ေခ်ာတခု ခု ထုတ္လုပ္ၿပီး ႏုိင္ငံျခားေစ်းကြက္မွာ တင္သြင္းေရာင္းခ်ႏုိင္လို႔ ခ်မ္းသာတဲ့သူက ဘယ္ႏွစ္ဦးရိွမလဲ။ က်ေနာ္ သုေတသီ တဦး မဟုတ္ေပမယ့္ ေျပာရဲပါတယ္။ အခုအထိ တေယာက္မွ မရိွေသးပါဘူး။
ျမစ္ဆံုဆည္ တည္ေဆာက္ေရးကို ဆက္လုပ္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ မၾကာခင္အတြင္း ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အမ်ဳိးသားေရးလကၡဏာ အသြင္နဲ႔ လူထုလႈပ္ရွားမႈေတြ ေပၚလာလိမ့္မယ္လို႔ ေဟာစာတမ္း ထုတ္လုိပါတယ္။ လူထုလႈပ္ရွားမႈေတြကေန ဆက္ၿပီး အားေကာင္းလာမယ္ဆိုရင္ လူထုအံုႂကြမႈအထိ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။
လူထုအံုႂကြလာၿပီဆိုရင္ ေနာက္ဆက္တြဲ ျဖစ္ေလ့ ျဖစ္ထရိွတာက ႏုိင္ငံေရးအရ ေတာင္းဆိုမႈေတြပါ ကပ္ပါလာေလ့ ရိွ တယ္ ဆိုတာကို လက္ရိွအစိုးရအေနနဲ႔ သေဘာေပါက္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ေလာင္တဲ့မီးဟာ ကိုယ္ေမႊးခဲ့တဲ့မီး ဆိုတာကို သတိ ျပဳဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါဟာ အတုိက္ခံ ႏုိင္ငံေရးအုပ္စုေတြ ေသြးထိုးလို႔ မဟုတ္ပါဖူး။ ဧရာဝတီဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ ႏုိင္ငံရဲ့ ကိုယ္ ပုိင္ျမစ္ႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ့္ႏုိင္ငံအတြင္းမွာ ျမစ္ဖ်ားခံၿပီး ပင္လယ္ထဲ စီးဝင္ပါတယ္။ သံလြင္တို႔ မဲေခါင္ျမစ္တို႔လို တ ႐ုတ္ျပည္ဖက္မွာ ျမစ္ဖ်ားခံလာတဲ့ ျမစ္မ်ဳိး မဟုတ္ပါ။ ဧရာဝတီပ်က္စီးမွာကို ဘယ္ႏုိင္ငံသားကမွ လိုလားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဧရာဝတီမွာ အမ်ဳိးသား လကၡဏာရပ္ေတြ အေျမာက္အမ်ား ပါဝင္ေနလို႔ပါပဲ။ လူအဖြဲ႔အစည္း တခု ႐ုန္းကန္လႈပ္ရွားခဲ့တဲ့ သမုိင္းေၾကာင္း၊ ျဖစ္တည္လာတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံ၊ မီတင္းေနရတဲ့ စုိက္ပ်ဳိးေရးနဲ႔အတူ တျခားေသာ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းမ်ား အစရိွတဲ့ ကိစၥရပ္ေတြအျပင္ အျခားေသာ အေၾကာင္းအရင္းမ်ားလည္း ရိွေနပါ ေသးတယ္။ အထူးသျဖင့္ကေတာ့ ျမစ္ႀကီးေကာသြားမွာကို အားလံုးက စိုးရိမ္ၾကပါတယ္။ ျမစ္ႀကီးေကာသြားရင္ အထက္ က ေျပာခဲ့တဲ့ လကၡဏာေတြ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့မွာကိုး။
ေရရွည္မွာ တုိင္းျပည္အတြက္ ဆိုးက်ဳိးကို ျဖစ္ေပၚေစမယ္ဆိုတာ သိသိႀကီးနဲ႔ မိခင္ႏုိင္ငံရဲ့ သဘာဝအရင္းအျမစ္ေတြကို လက္လြတ္စပယ္ အသံုးျပဳ၊ ေရာင္းစားေနတာေတြကို ႏုိင္ငံသားေတြ အားလံုးက ဆန္႔က်င္ၾကပါလိမ့္မယ္။ ေနာင္တခ်ိန္ မွာလည္း သဘာဝ အရင္းအျမစ္ေၾကာင့္ မေတာ္မတရား ခ်မ္းသာလာခဲ့တဲ့ သူေတြကို ႏုိင္ငံသားေတြက ဒဏ္ခတ္ဖို႔ ေတာင္းဆို လာပါလိမ့္မယ္။ ငါတို႔မွာ အာဏာရိွတယ္၊ သင္းတို႔ ဘာလုပ္ႏုိင္မွာလဲ ဆိုတဲ့အျမင္နဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဝက္ဝက္ကြဲ၊ ၿပဲၿပဲလန္ေအာင္ မွားလိမ့္မယ္လို႔ ေထာက္ျပလိုပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရးဆိုတာ ေႂကြတလက္ ၾကက္တခုန္ပါ။ ေနာင္ လာမယ့္ ဆယ္ႏွစ္ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္အတြင္းမွာ ျဖစ္လာမယ့္အေျပာင္းအလဲေတြကို အခုေနအခါမွာ ျမင္ၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေလာဘေဇာက ကပ္ေနၾကတာကိုး။
ဖိလစ္ပုိင္က မားကို႔စ္၊ ပီရူးက ဖူဂ်ီမိုရီ၊ ခ်ီလီက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ပီႏုိေရွး သူတို႔အားလံုးဟာ သူတို႔ လုပ္ခဲ့တာေတြ ျပဳမူခဲ့တာ ေတြအတြက္ ျပန္ၿပီးေပးဆပ္ခဲ့ရပါတယ္။ မားကို႔စ္ဆိုရင္ ဆြစ္ဇာလန္က ဘဏ္ေတြမွာ သူအပ္ထားတဲ့ ေငြေတြကို ဘယ္ သူမွ ထိလို႔ကုိင္လို႔ မရဘူးလို႔ ထင္ခဲ့မိတာပါ။ သို႔ေသာ္လည္း သူေသၿပီး ႏွစ္အေတာ္ၾကာမွာ ေဒၚလာသန္းေပါင္း ရာနဲ႔ခ်ီ ရိွတဲ့ အဲသည့္ အပ္ထားတဲ့ေငြေတြကို ဆြစ္ဇာလန္က ဘဏ္ေတြက ဖိလစ္ပုိင္ျပည္သူေတြအတြက္ ျပန္လည္လြဲအပ္ေပးခဲ့ ရပါတယ္။ ဖူဂ်ီမိုရီကေတာ့ ဂ်ပန္ကို ထြက္ေျပးခိုလႈံေပမယ့္ ေနာက္ပုိင္းမွာ ဂ်ပန္ကျပန္အပ္လို႔ ပီ႐ူးကို ျပန္အပို႔ခံရၿပီး သူ လုပ္ခဲ့တာေတြအတြက္ ေထာင္နန္းစံၿပီး ေပးဆပ္ေနရပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ပီႏိုေရွးလည္း အိုႀကီးအိုမ အသက္အရြယ္ က်မွ တုိင္းျပည္ကေပးတဲ့ ပစ္ဒဏ္ကို ခံခဲ့ရပါတယ္။
ျမန္မာျပည္က အာဏာရွင္ေတြနဲ႔ သူတို႔ရဲ့ စီးပြားဖက္ေတြလည္း ဒါေတြကို နမူနာယူ သင္ခန္းစာယူၿပီး အသိညဏ္ရိွရိွနဲ႔ ေနတတ္၊ ထုိင္တတ္၊ လုပ္တတ္ဖို႔ လိုေနပါၿပီ။ အခုခ်မ္းသာ ႂကြယ္ဝေနတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ား၊ လုပ္ငန္းေပါင္းမ်ားစြာကို ပုိင္ဆုိင္ ထားတဲ့ သူတို႔ရဲ့ သားသမီးမ်ား၊ ထိုသူေတြ အားလံုးနဲ႔ေပါင္းၿပီး က်ိက်ိတက္ ခ်မ္းသာေနတဲ့ ခ႐ိုနီေတြမ်ားလည္း တုိင္းျပည္ ေကာင္းရာ ေကာင္းက်ဳိးအတြက္ ဘာေတြျပန္လုပ္ေပးမလဲဆိုတာ စဥ္းစားဖို႔လိုေနပါတယ္။ အသက္အရြယ္လြန္ေနတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တခ်ဳိ႕အတြက္ေတာ့ သူတို႔ရဲ့ သက္တန္းအတြင္းမွာ မားကို႔စ္တို႔၊ ပီႏုိေရွးတို႔၊ ဖူဂ်ီမိုရီတို႔လို အျဖစ္မ်ဳိး ရင္ဆုိင္ ေကာင္းမွ ရင္ဆုိင္ႏုိင္ရမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ သူတို႔ရဲ့ သားသမီးမ်ားနဲ႔ ခ႐ိုနီေတြက အမ်ားစုဟာ အရြယ္ေကာင္းေတြ ျဖစ္ပါ တယ္။ ေနာင္လာမယ့္ ဆယ္ႏွစ္ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္မွာ သူတို႔ဟာ အရြယ္အားျဖင့္ ၆ဝ၊ ၆၅၊ ၇ဝ အရြယ္ေတြ ျဖစ္လာပါလိမ့္ မယ္။ အဲသည့္ အခ်ိန္ၾကမွ ႏုိင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲေတြေၾကာင့္ ဘာျဖစ္လိမ့္မယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ မသိႏုိင္ပါဘူး။ လံု ျခံဳတယ္လို႔ သူတို႔ထင္ေနတဲ့ သူတို႔ရဲ့ ေငြမဲေတြကို အပ္ႏွံထားတဲ့ ႏုိင္ငံျခားဘဏ္ေတြဟာ (အေနာက္ႏုိင္ငံ၊ အာရွနဲ႔ အေရွ႕ အလယ္ပုိင္းက ဘဏ္တခ်ဳိ႕) ေနာင္ႏွစ္အေတာ္အၾကာမွာ ကမာၻ႔ႏုိင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲေၾကာင့္ သူတို႔ေငြေတြကို ထုတ္ မေပးေတာ့ဘဲ ထိန္းခ်ဳပ္တာမ်ဳိး ျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲေတြကလည္းျဖစ္ သက္ဆုိင္ရာ တုိင္းျပည္ က အစိုးရကလည္း အေထာက္အထားနဲ႔တကြ ခုိင္ခုိင္လံုလံု ေတာင္းဆိုလာရင္ ဘဏ္ေတြဟာ အဲသည့္ေငြေတြကို သက္ ဆုိင္ရာ တုိင္းျပည္ကို ျပန္လည္အပ္ႏွံရပါတယ္။
ႏုိင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲတခု ဘယ္လို ျဖစ္ထြန္းေျပာင္းလဲလိမ့္မလဲ။ ဘယ္သူမွ တပ္အပ္မသိပါ။ ငါ့ရဲ့ ေနျပည္ေတာ္ဟာ ကမာၻႀကီးရဲ့ အလယ္ဗဟိုမွာ တည္ရိွတယ္လို႔ ထင္ေနတဲ့၊ ငါဟာ မင္းတကာက ခန္႔ျငားၿပီး ဘုန္းႀကီးတယ္လို႔ ထင္ေနတဲ့ ျမန္မာဘုရင္ေတြ ကမာၻ႔ႏုိင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲၾကားမွာ ဇတ္သိမ္း မေကာင္းခဲ့ပါ။ အဂၤလိပ္ေတြဟာ ျမန္မာအပါအဝင္ ကိုလိုနီေတြကို ေနာက္ထပ္ ႏွစ္ေပါင္းတရာႏွစ္ရာ အုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး အျမတ္ထုတ္ခြင့္ ရဦးမယ္လို႔ ထင္ခဲ့ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ဒုတိ ယ ကမာၻစစ္နဲ႔ အတူတူ အဲသည့္ထင္ေၾကးဟာ ေျပာင္းလဲ့ခဲ့ရပါတယ္။ ဒုတိယကမာၻစစ္ ျဖစ္ရျခင္းကလည္း သူတို႔လို အ ရင္းရွင္ အခ်င္းခ်င္း ေလာဘေဇာတုိက္ ျပႆနာေပၚရာကေန စတင္တာပါ။ ကိုလိုနီအုပ္ခ်ဳပ္ခံ ေဒသကလူေတြ လံႈ႔ေဆာ္ လို႔ သူတို႔အခ်င္းခ်င္းၾကား စစ္ျဖစ္ရတာ မဟုတ္ပါ။ တခါ ဦးေနဝင္းလည္း သူ႔တသက္မွာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း အုပ္ခ်ဳပ္ရၿပီ ေနရၿပီလို႔ ထင္ထားတာ အိုႀကီးအိုမၾကမွ ဇာတ္သိမ္း မေကာင္းပါ။ အဲသလိုပါဘဲ တခ်ိန္က တန္ခိုးထက္ခဲ့တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ခင္ၫႊန္႔လည္း အလားတူ ႀကံဳခဲ့ရတယ္ မဟုတ္ပါလား။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေရႊ ဘယ္လိုဘယ္ပံု သူရဲ့ ေနာက္ဆံုး ေန႔ ေတြကို ျဖတ္သန္းမလဲ ဆိုတာကလည္း ေစာင့္ၾကည့္ရဦးမွာပါ။
ျမန္မာႏုိင္ငံက သဘာဝအရင္းအျမစ္ေတြကို ေရာင္းစားၿပီး အလြန္အမင္း ခ်မ္းသာေနသူေတြ အေနနဲ႔ ငါ့အလွည့္ေတာ့ အဲသလို ျဖစ္လိမ့္မယ္ မဟုတ္ဘူးလို႔ တြက္ေနရင္ မွားပါလိမ့္မယ္။ အနာဂတ္ဆိုတာ ဘာျဖစ္မယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ တိတိ က်က် မသိပါ။ ေဗဒင္ဆရာနဲ႔ အၾကားအျမင္ဆရာလည္း မေဟာႏုိင္ပါ။ အဲတာေၾကာင့္ အခ်ိန္မေႏွာင္းခင္မွာ တုိင္းျပည္ အတြက္ ႏုိင္ငံသားေတြအတြက္ ျပန္လည္ေပးဆပ္ဖို႔ ျပန္လည္ေက်းဇူးဆပ္ဖို႔ နားလည္သင့္တယ္လို႔ ေထာက္ျပလိုရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲသလို နားလည္တယ္ဆိုရင္ ထပ္ၿပီးေျပာလိုတာက တုိင္းျပည္ရဲ့ အရင္းအျမစ္ေတြကို ထိမ္းသိမ္းဖို႔ လက္ လြတ္စပယ္ မလုပ္ဖို႔ လိုတယ္ဆိုတာကိုလည္း တဆက္ထဲ သေဘာေပါက္ဖို႔ လိုပါေၾကာင္း။ရြက္မြန္ ဘေလာ့ခ္မွ ကူးယူေဖၚျပပါသည္

ျပည္တြင္းသတင္းဂ်ာနယ္မ်ား

President-office

စားက်က္ေျမမ်ား၊အင္းမ်ားႏွင့္ သခၤ်ိဳင္းေျမကိုပါ စတီးလ္စတုန္းကုမၼဏီမွသိမ္းယူ

စားက်က္ေျမမ်ား၊အင္းမ်ားႏွင့္ သခၤ်ိဳင္းေျမကိုပါ စတီးလ္စတုန္းကုမၼဏီမွသိမ္းယူ
ဤအခန္းတြင္ျပဆုိထားေသာ သမထ၀ိပႆနာရူပြားနည္းအတုိင္း ၾကိဳးစားအားထုတ္ပါက အားထုတ္မူႏွင့္ေလ်ာ္ညီစြာ သက္ဆုိင္ရာတရားထူးမ်ားကို ရရွိခံစားရမည္ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ လက္ရွိဘ၀၌ မည္မွ်ပင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ေစကာမူ စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္ရေရးအတြက္ လံုး၀ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္း ရွိေနေသးသည္၊ ထုိပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ -

(၁) ကံၾကီးထုိက္သူ (ကမၼႏ ၱရာယ္)၊
(၂) နိယတမိစၦာဒိ႒ိအယူရွိသူ (ကိေလသႏၱရာယ္)
(၃) အဟိတ္ပဋိသေႏၶေနသူႏွင့္ ဒြိဟိတ္ပဋိသေႏၶေနသူ (၀ိပါကႏၱရာယ္)၊
(၄) အရိယာကို ကဲ့ရဲ႕စြပ္စြဲသူ (အရိယူပ၀ါဒႏၱရာယ္)၊
(၅) ျမတ္စြာဘုရားပညတ္ထားေသာ သိကၡာပုဒ္မ်ားကို က်ဴးလြန္သူ (အာဏာ၀ီတိကၠမႏၱရာယ္) - တုိ႔ျဖစ္သည္။

(၁) ဤ၌ မာတုဃာတကစေသာ ကံၾကီး(၅)ပါးႏွင့္ ဘိကၡဳနီမကို ကာမက်ဴးလြန္ဖ်က္ဆီးမူ ကံမ်ားသည္ အလြန္ၾကီးေလးေသာ အကုသိုလ္ကံမ်ားျဖစ္ၾက၏၊ ထုိအကုသိုလ္ကံမ်ားသည္ က်ဴးလြန္သူမ်ားကို စ်ာန္၊ မဂ္၊ ဖိုလ္တရားထူးမ်ား မရရွိေအာင္ အေႏွာင့္အယွက္(အႏၱရာယ္) ျပဳတတ္သည္။ ထုိကံမ်ားအနက္ တမ်ိဳးမ်ိဳးကို က်ဴးလြန္သူသည္ ကမၼ႒ာန္းတရားကို အားထုတ္ေသာ္လည္း စ်ာန္ မဂ္ ဖိုလ္တရားထူးမ်ားကို မရရွိႏုိင္ေခ်။ အထူးအားျဖင့္ အာနႏၱရိယ ကံၾကီးထုိက္သူသည္ စ်ာန္ မဂ္ဖုိလ္တရားထူး မရရွိရုံသာမက ေနာက္ဘ၀၌ အဆင့္ျမင့္(သုဂတိ) ဘံုဘ၀သို႔လည္း ေရာက္ခြင့္မရွိ၊ အပါယ္ငရဲသို႔သာ ဧကန္က်ေရာက္ ရမည္ျဖစ္၏၊ ဘိကၡဳနိမကို ကာမက်ဴးလြန္သူကား စ်ာန္ မဂ္ ဖုိလ္တရားထူးမ်ားကို မရႏုိင္ေသာ္လည္း ယခုဘ၀၌ ေကာင္းမြန္စြာ က်င့္ၾကံေနထုိင္ပါက သုဂတိဘံု ဘ၀မ်ားသို႔ ေရာက္ရွိနုိင္ေပသည္။ [ယခုအခါ ျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွား မရွိေတာ့သျဖင့္လည္းေကင္း၊ ဘိကၡဳနီမမ်ားလည္း မရွိေတာ့သျဖင့္လည္းေကာင္း ျမတ္စြာဘုရားကို ေသြးစိမ္းတည္ေအာင္ျပဳေသာ (ေလာဟိတုပၸါဒက) ကံႏွင့္ ဘိကၡဳနီမကို ကာမက်ဴးလြန္ေသာ (ဘိကၡဳနီ ဒူသက) ကံမ်ား သင့္ေရာက္ဖြယ္ မရွိေတာ့ေခ်။]

(၂) နိယတမိစၦာဒိဟူသည္ ကိေလသာ ဆယ္ပါးတြင္ ပါ၀င္ေသာ ဒိ႒ိပင္ ျဖစ္၏၊ အဇိတ၊ မကၡလိေဂါသာလ၊ ပူရဏကႆပ ဆရာၾကီးမ်ား၏ အယူ၀ါဒမ်ားသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္တုိ႔ ေခ်ခြ်တ္၍ မရေလာက္ေအာင္ ခိုင္ျမဲေသာေၾကာင့္ နိယတ မိစၦာဒိ႒ိမ်ားပင္ျဖစ္သည္။

ထုိဆရာၾကီးသံုးေယာက္အနက္ အဇိတမည္ေသာ ဆရာၾကီးက ေနာက္ဘ၀မရွိ၊ ေသလွ်င္ ဘ၀ျပတ္၏ (ဥေစၦဒအယူ)၊ ေကာင္းမူ မေကာင္းမူ ျပဳလုပ္ျခင္းအတြက္ ေကာင္းက်ိဳး ဆုိးျပစ္မရွိ(နတၳိကအယူ) စသည္ျဖင့္ အယူရွိ၏၊ မကၡလိေဂါသာလသည္ အေၾကာင္းအက်ိဳးႏွစ္ပါးလံုးကို ပယ္ေသာ(အေဟတုက) အယူရွိသူျဖစ္၏၊ ပူရဏကႆပသည္ကား ေကာင္းကံ မေကာင္းကံမ်ားကို ျပဳလုပ္ေသာ္လည္း ျပဳလုပ္ရာမေရာက္ စသည္ျဖင့္ အေၾကာင္းကံကို ပယ္ေသာ(အကိရိယ) အယူရွိသူျဖစ္၏။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ထုိပုဂၢိဳလ္ၾကီးတုိ႔၏ အယူ၀ါဒသံုးမ်ိဳးလံုးသည္ ကံႏွင့္ ကံ၏အက်ိဳးကို ပယ္ေသာ ၀ါဒမ်ားပင္ျဖစ္ၾကသည္။

ထုိဆရာၾကီးတုိ႔၏ အယူ၀ါဒမ်ားကို ေတာ္ရုံသင့္ရုံ ယူဆေနရုံမွ်ျဖင့္ နိယတမိစၦာဒိ႒ိ မျဖစ္ႏုိင္ေသာ္လည္း ေလးေလးနက္နက္ လက္ခံယံုၾကည္ျခင္း၊ ၾကံစည္ေတြးေခၚျခင္း၊ အထပ္ထပ္ ေလ့လာအားထုတ္ျခင္း ျပဳသျဖင့္ ေနာက္ဆံုး၌ အခုိင္အမာ စြဲျမဲစြာ အတည္ျပဳဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လုိက္မိသည္ႏွင့္ တျပိဳင္နက္ နိယတမိစၦာဒိ႒ိအယူရွိသူ ျဖစ္ေလေတာ့၏။ တနည္းဆုိရလွ်င္ ထိုအယူ၀ါဒကို လက္ခံက်င့္သံုးသူသည္ ေသလြန္သည့္အခါ အပါယ္ငရဲ၌ မလြဲမုခ် က်ေရာက္ရေလ၏၊ ထုိသို႔ငရဲ၌ အက်ိဳးေပးျမဲေသာေၾကာင့္လည္း ေဖာ္ျပပါ အယူကို နိယတမိစၦာဒိ႒ိဟု ေခၚေလသည္။ ထုိ နိယတမိစၦာဒိ႒ိအယူသည္ စ်ာန္ မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ မရေအာင္ တားဆီးပိတ္ပင္တတ္၏၊ သို႔ျဖစ္၍ ယင္းအယူ၀ါဒသည္ ကိေလသႏၱရာယ္ ျဖစ္သည္။

ထို နိယတမိစၦာဒိ႒ိ အယူရွိသူသည္ စ်ာန္ မဂ္ ဖုိလ္ တရားထူးမ်ားကို မရႏုိင္သည့္အျပင္ ေသလြန္သည့္အခါ အ၀ီစိငရဲသို႔ က်ေရာက္ျပီး ထုိအ၀ီစိငရဲ သက္တမ္းႏွင့္အမွ် ဆင္းရဲဒုကၡမ်ားကို ခံစားရေလသည္။ ဤကံသည္ အာနႏၱရိယကံၾကီးငါးပါးတြင္ အျပစ္အၾကီးေလးဆံုးျဖစ္ေသာ သံဃေဘဒက ကံၾကီးထက္ပင္ပိုမုိ အျပစ္ၾကီးေလး၏။ အကယ္၍ ကမၻာပ်က္ခဲ့လွ်င္ ကမၻာေပၚရွိ သတၱ၀ါမွန္သမွ်သည္ ျဗဟၼာ့ဘံုသို႔ ေရာက္ရွိေနထုိင္ၾကရ၏၊ ထုိ နိယတမိစၦာဒိ႒ိ အယူရွိသူမွာမူ ကမၻာႏွင့္တကြ ယင္းက်ေရာက္ေနသည့္ မဟာအ၀ီစိငရဲၾကီးပါ ပ်က္စီးသြားေသာ္လည္း ကြ်တ္လြတ္ခြင့္မရဘဲ ပ်က္စီးေသာ ကမၻာၾကီး၏ အျပင္ဘက္ရွိ ကမၻာပ်က္ေဘးလြတ္ရာ စၾက၀ဠာတစ္ေနရာသို႔ ေျပာင္းေရြ႕လ်က္ ဆင္းရဲဒုကၡကို ဆက္လက္ခံစားရေလသည္။

(၃) အဟိတ္ပဋိသေႏၶ ၀ိပါက္စိတ္ႏွင့္ ဒြိဟိတ္ ပဋိသေႏၶ၀ိပါက္စိတ္မ်ားသည္လည္း စ်ာန္ မဂ္ ဖုိလ္ တရားထူးမ်ားကို မရရွိေအာင္ အႏၱရာယ္ျပဳတတ္၏။ “မ်ိဳးေစ့မမွန္ ပင္မသန္၊ ဖူးတံ ငံုကင္း အသီးဖ်င္း၏”ဟု ဆုိရုိးစကားရွိသည့္အတုိင္း ထုိစိတ္မ်ားႏွင့္ ပဋိသေႏၶတည္ေနခဲ့သူမ်ားသည္လည္း ပင္ကိုယ္ပဋိသေႏၶ မ်ိဳးေစ့ကညံ့သည့္အတြက္ လက္ရွိဘ၀၌ စ်ာန္ မဂ္ ဖုိလ္ တရားထူးရရွိေရးအတြက္ လံုး၀ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မရိွၾကေပ။ သို႔ေသာ ဤဘ၀၌ သမထ၀ိပႆနာ တရားမ်ားကို က်င့္ၾကံပါမူကား ေနာက္ဘ၀၌ အဆင့္ျမင့္ဘံုဘ၀မ်ားသို႕ ေရာက္ရွိျပီး ထုိဘံုဘ၀၌ တရားထူးမ်ားကို က်င့္ၾကံရရွိႏုိင္ၾကေပသည္။

(၄) ယုတ္မာျပစ္မွားလုိေသာ စိတ္မ်ိဳးျဖင့္ အရိယာမွန္းသိသည္ျဖစ္ေစ၊ မသိသည္ျဖစ္ေစ အရိယာပုဂၢိဳလ္အား မဟုတ္မတရား စြပ္စြဲကဲ့ရဲ႕လွ်င္လည္း ထုိသို႔ ကဲ့ရဲ႕သည့္အျပစ္က စ်ာန္ မဂ္ ဖိုလ္တရားထူးမ်ား မရရွိေအာင္ အႏၱရာယ္ျပဳတတ္သည္။ ထုိအျပစ္ကို အရိယူပ၀ါဒႏၱရာယ္ဟုေခၚ၏။ ဤ ကံကား စ်ာန္ မဂ္ ဖုိလ္ ကိုသာမက သုဂတိဘံုဘ၀ကို မရရွိေအာင္လည္း အႏၱရာယ္ျပဳတတ္သည္။ အရိယာမဟုတ္ေသာ္လည္း ေကာင္းမြန္စြာ က်င့္ၾကံေနထုိင္ေသာ သီလ၀ႏၱပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ျပစ္မွားမိလွ်င္လည္း အရိယာကို ျပစ္မွားေသာ ကံ နီးပါး အျပစ္ၾကီးေလးလွသည္။ သို႔ျဖစ္၍ အရိယာပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ သီလ၀ႏၱပုဂၢိဳလ္မ်ားအား မျပစ္မွားမိေစရန္ အထူးသတိရွိအပ္ေပသည္။ ဤသို႔ အရိယာပုဂၢိဳလ္၊ သီလ၀ႏၱပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ျပစ္မွားမိသူသည္ မိမိျပစ္မွားခဲ့သည့္ ပုဂၢိဳလ္ထံ တုိက္ရုိက္ျဖစ္ေစ၊ ထုိျပစ္မွားမိသည့္ ပုဂၢိဳလ္ ေသဆံုးသြားလွ်င္ ထုိသူအား ရည္မွတ္၍ျဖစ္ေစ သြားေရာက္ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ပါက အျပစ္ကင္းလြတ္ျပီး စ်ာန္ မဂ္ ဖုိလ္တရားထူးမ်ားကိုလည္း ရခြင့္ရွိေပသည္။

(၅) ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ရဟန္းေယာက္်ားႏွင့္ ရဟန္းမိန္းမမ်ား လုိက္နာက်င့္သံုးရန္အတြက္ သိကၡာပုဒ္(၀ိနည္းဥပေဒ) မ်ားကို သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းထား၏။ ထုိသိကၡာပုဒ္မ်ားကို တမင္လြန္က်ဴးလုိစိတ္ျဖင့္ လြန္က်ဴးျခင္းသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အာဏာ(အာဏာပါတိေမာက္) ေတာ္ကို ပစ္ပယ္ရာေရာက္၏။ ထုိသို႔ လြန္က်ဴးျခင္းေၾကာင့္ ၀ိနည္းအျပင္(အာပတ္)သင့္သည္။ ထုိအာပတ္မ်ားကို အေလးအေပါ့(ဂရုကလဟုက) အာပတ္အလုိကိ ျငိမ္ေအာင္ မကုစားသမွ် ကာလပတ္လံု သမထ ၀ိပႆနာ တရားမ်ားကို ၾကိဳးစားအားထုတ္ေသာ္လည္း စ်ာန္ မဂ္ ဖုိလ္ တရားထူးမ်ားကို မရနုိင္သည့္အျပင္ ေသဆံုးေသာအခါ၌လည္း သုဂတိဘံုဘ၀မ်ားကို ရရွိႏုိင္မည္မဟုတ္၊ အာပတ္တန္းလန္းႏွင့္ ေသဆံုးသြားပါက အပါယ္သို႔ မုခ်က်ေရာက္ရမည္ျဖစ္၏။

ေဖာ္ျပပါ အႏၱရာယ္(၅)မ်ိဳးသည္ ပစၥဳပၸန္ဘ၀၌ စ်ာန္ မဂ္ ဖုိလ္ တရားထူးမ်ားႏွင့္ တမလြန္ဘ၀၌ သုဂတိဘံုဘ၀မ်ားကို မရႏုိင္ေအာင္ တားဆီးေႏွာင့္ယွက္တတ္သျဖင့္ ေလာကီ ေလာကုတၱရာ ခ်မ္းသာသုခမ်ား ဆံုးရူံးနစ္နာရ၏၊ သို႔ျဖစ္၍ ထုိအႏၱရာယ္(၅)မ်ိဳးမွ ကင္းလြတ္ေအာင္ အထူးပင္ ၾကိဳးစားေရွာင္ရွားသင့္ၾကသည္။ ထုိအႏၱရာယ္မ်ားမွ ေရွာင္ရွားႏုိင္ေရးမွာလည္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔၏ ၾကည္လင္ေသာ အသိအျမင္မ်ဳိးရွိမွသာ ျဖစ္ႏုိင္မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျဖစ္ရျခင္းသည္ အလြန္တန္ဖုိးရွိေသာ ဘ၀ရတနာကို ပိုင္ဆုိင္ရရွိႏုိင္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ သာသနာေရး၀န္ၾကီးဌာန ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္စာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပသည္။

ဘာသာေရး(website&download)မ်ား

http://www.new.mogokdhamma.com/

http://www.mogok.co.uk/

http://dhammadownload.com/

ေမတၱာသုတ္(ျမန္မာျပန္)

၁။ယႆာႏုဘာ၀ေတာ ယကၡာ၊
ေန၀ ဒေႆႏၲိ ဘီသနံ။
ယဥႇိ ေစ၀ါႏုယုဥၨေႏၲာ၊
ရတၱိႏၵိ၀ မတႏၵိေတာ။
 
ေမတၱသုတ္ပရိတ္ေတာ္၏ တန္ခိုးရွိန္ေစာ္ အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ ၾကမ္းတမ္းခက္ထန္ေသာ ဘီလူး သရဲစေသာ နာနာဘာ၀တုိ႔သည္ မေျခာက္လွန္႔နုိင္ၾကကုန္၊ ယင္းသုတ္ကို ေန႔ညမျပတ္ ရြတ္ဖတ္သရဇၥ်ာယ္ေသာသူသည္
၂။ သုခံ သုပတိ သုေတၱာ စ၊
ပါပံ ကိဥၥိ န ပႆတိ။
ဧ၀မာဒိ ဂုဏူေပတံ။
ပရိတၱံ တံ ဘဏာမ ေဟ။
ခ်မ္းသာစြာ အိပ္ေပ်ာ္ျခင္း၊ အိပ္ေနစဥ္လည္း အိပ္မက္ဆိုးမ်ား မျမင္မက္ျခင္းစေသာ အက်ိဳးဂုဏ္မ်ားရွိေသာေၾကာင့္ - အို သူေတာ္ေကာင္းအေပါင္းတုိ႔ ငါတုိ႔ ရြတ္ဆုိၾကပါစုိ႔…
 ၃။ကရဏီယ မတၳကုသေလန၊
ယႏၲ သႏၲံ ပဒံ အဘိသေမစၥ။
သေကၠာ ဥဇူ စ သုဟုဇူ စ၊
သု၀ေစာ စႆ မုဒု အနတိမာနိ၊
အက်ိဳးစီးပြားလိုလား၍ လိမၼာကြ်မ္းက်င္ေသာအမ်ိဳးေကာင္းသား၊ အမ်ိဳးေကာင္းသမီးတို႔သည္ ၿငိမ္သက္ေအးခ်မ္းေသာ နိဗၺာန္၏ ဂုဏ္တို႔ကို အာရုံျပဳကာ ယခုကဲ့သို႔ေမတၱာပြားမႈကို ျပဳသင့္ပါေပ၏၊ ထုိသို႔ ေမတၱာပြားလိုသူသည္ တစိုက္မတ္မတ္စြမ္းနုိင္ေအာင္ ပြားမ်ားအပ္၏၊ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ရိုးသားေျဖာင့္မတ္သင့္၏၊ အလြန္ ရိုးေျဖာင့္သူ ျဖစ္သင့္၏၊ ဆုံးမလြယ္သူ၊ သူတပါး၏စကားကို နာခံလြယ္သူျဖစ္ၿပီး ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလုံး သိမ္ေမြ႔ကာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အထင္ႀကီးျခင္းမာန္မာနလဲ မထားသင့္ေပ။

၄။ သႏၲဳႆေကာ စ သုဘေရာ စ၊
အပၸကိေစၥာ စ သလႅဟုက၀ုတၱိ။
သႏၲိျႏၵိေယာ စ နိပေကာ စ၊
အပၸဂေဗၻာ ကုေလသြ န ႏုဂိေဒၶါ။
စားေသာက္စရာ၊ ေနစရာအရာရာတုိ႔တြင္ ရွိသမွ်ျဖင့္ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲလြယ္သူ ျဖစ္သင့္၏၊ ကိုယ့္၀မ္းတခါးအတြက္ လြယ္လင့္တကူေပ့ါပါးစြာ အသက္ေမြးနုိင္သူလည္း ျဖစ္သင့္၏၊ အပိုဗာဟိရ ကိစၥ နည္းပါးနုိင္သေလာက္ က်င့္သုံးသင့္၏၊  စိတ္သြားတုိင္းကိုယ္ပါေနသကဲ့သို႔ ျဖစ္သင့္၏၊ ထုိ႔ျပင္သာမက မ်က္စိ၊ နားစေသာ ဣေျႏၵငါးပါးကို ထိန္းသိမ္းသူ၊ တည္ၿငိမ္ရင့္က်က္သူ၊ ဥာဏ္ပညာျဖင့္ ခ်င့္ခ်ိန္နုိင္သူလည္း ျဖစ္သင့္၏၊ ကိုယ့္နင့္ဆက္စပ္ေသာ သူအားလုံးတုိ႔အေပၚ၌ တြယ္တာမေနသင့္ေပ။

၅။န စ ခုဒၵ မာစေရ ကိဥၥိ၊
ေယန ၀ိညဴ ပေရ ဥပ ၀ေဒယ်ဳံ။
သုခိေနာ၀ ေခမိေနာ ေဟာႏၲဳ၊
သဗၺသတၱာ ဘ၀ႏၲဳ သုခိတတၱာ။
ေရွးေရွးေသာ ပညာရွိတို႔ ကဲ့ရဲ႕အပ္ေသာ မေကာင္းမႈမွန္သမွ် အေသးအမႊားေလးကအစ ဘာတစ္ခုမွ် မျပဳလုပ္ပါေစကုန္လင့္၊ သတၱ၀ါအားလုံးတုိ႔သည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖာ ေဘးရန္ကြာ၍  ခ်မ္းသာၾကပါေစသတည္း၊ ေဘးရန္ကင္းကြာ ခ်မ္းသာစြာ ေနနုိင္ၾကပါေစသတည္း၊

၆။ ေယ ေကစိ ပါဏဘူတတၳိ၊
တသာ ၀ါ ထာ၀ရာ၀ န၀ေသသာ။
ဒီဃာ ၀ါ ေယ၀ မဟႏၲာ၊
မဇၥ်ိမာ ရႆကာ အဏုက ထူလာ။
ထြက္သက္၀င္သက္ အသက္ရႈေနၾကေသာ သတၱ၀ါမွန္သမွ်၊ ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႔တတ္ၾကေသာ ရဟႏၱာမျဖစ္ၾကေသးေသာ သတၱ၀ါမ်ား၊ မေၾကာက္မရြ႔ံ႕ တည္ၾကည္ၿငိမ္သက္ၾကေသာ ရဟႏၱာမေထရ္ျမတ္ႀကီးမ်ား၊ ခႏၶာကိုယ္ရွည္လ်ားေသာ သတၱ၀ါ၊ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးမားေသာ သတၱ၀ါ၊ မရွည္မတို၊ မႀကီး မေသး အလယ္အလတ္ျဖစ္ၾကေသာ သတၱ၀ါ၊ ခႏၶာကိုယ္ ဆူၿဖိဳးေသာသတၱ၀ါ၊ အားျဖင့္ ေနာက္ဆုံး အဏုျမဴတမွ် ေသးငယ္ကုန္ေသာ သတၱ၀ါေတြအပါအ၀င္ အားလုံးတုိ႔သည္ ေဘးရန္မရွိ ခ်မ္းသာပကတိရွိၾကပါေစ …


၇။ ဒိ႒ာ ၀ါ ေယ၀ အဒိ႒ာ၊
ေယ၀ ဒူေရ ၀သႏၲိ အ၀ိဒူေရ။
ဘူတာ၀ သမၻေ၀သီ၀၊
သဗၺသတၱာ ဘ၀ႏၲဳ သုခိတတၱာ။
မ်က္စိျဖင့္ ျမင္နုိင္ေသာျမင္ဖူးေသာသတၱ၀ါ၊ မျမင္နုိင္ေသာ၊ မျမင္ဖူးေသာသတၱ၀ါ၊ ကြ်နဳပ္ အေ၀းမွာ ရွိေနေသာ၊ အနီးနားမွာ ရွိေနေသာ၊ မနီးမေ၀းမွာ ရွိေနေသာသတၱ၀ါမ်ား၊ ေနာင္ဘ၀မျဖစ္ရေတာ့သည့္ ရဟႏၱာစေသာ သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔သည္၄င္း၊ ေနာင္ဘ၀ျဖစ္ၾကအုံးမည့္ ပုထုဇဥ္ ေသကၡစေသာ သတၱ၀ါအားလုံးတို႔သည္၄င္း ေဘးရန္ကင္းကြာ ခ်မ္းသာၾကပါေစကုန္သတည္း၊

၈။ န ပေရာ ပရံ နိကုေဗၺထ၊
နာတိမေညထ ကတၳစိ န ကဥၥိ။
ဗ်ာေရာသနာ ပဋိဃသည၊
နာည မညႆ ဒုတၡ မိေစၧယ်။
တစ္ေယာက္ေယာက္က တစ္ေယာက္ေယာက္ကို၊ တိရိစၦာန္တေကာင္က တစ္ေကာင္ကို ဘယ္လုိအေၾကာင္းေၾကာင့္မွ်၊ ဘယ္ေနရာမွာမဆုိ၊ စဥ္းလဲေကာက္က်စ္မေကာင္းႀကံျခင္း၊ မာန္မာနေထာင္လႊားကာ မထီမဲ့ျမင္ မျပဳၾကပါေစလင့္။
ကိုယ္ႏႈတ္တို႔ျဖင့္ ေစာ္ကားပုတ္ခတ္ျခင္း၊ ေဒါသအာဃာတျဖင့္ အခ်င္းခ်င္း သူတပါးဒုကၡေရာက္သည္ကို အလုိမရွိၾကပါေစကုန္လင့္။

၉။မာတာ ယထာ နိယံပုတၱ၊
မာယုသာ ဧကပုတၱ မနဳရေကၡ။
ဧ၀မၸိ သဗၺဘူေတသု၊
မာနသံ ဘာ၀ေယ အပရိမာဏံ။
တစ္ဦးတည္းေသာ သားရွိေသာ မိခင္သည္ မိမိသားအေပၚ ေဘးရန္မက်ေရာက္ေအာင္ အသက္ေပးကာ ေစာင့္ေရွာက္သကဲ့သို႔ အက်ိဳးေက်းဇူးအနႏၱမ်ားျပားလွေသာ ေမတၱာစိတ္ကို သတၱ၀ါအားလုံးတို႔အေပၚတြင္ ျဖန္႔က်က္ေနနုိင္ၾကပါေစ..

၁၀။ေမတၱဥၥ သဗၺေလာကသၼိ ံ၊
မာနသံ ဘာ၀ေယ အပရိမာဏံ။
ဥဒၶံ အေဓာ စ တိရိယဥၥ၊
အသမၺာဓံ အေ၀ရ မသပတၱံ။
အထက္ဘ၀ဂ္ အရူပျဗဟၼာ့ဘုံတုိင္ေအာင္၊ ေအာက္အ၀ီစိအပါယ္ဘုံတုိင္ေအာင္၊ အလယ္အလတ္ လူ႔ဘုံ၊ နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္၊ ရူပျဗဟၼာ့ဘုံ အပါအ၀င္ ေနရာမလပ္ အက်ိဳးအနႏၱမ်ားျပားလွေသာ၊ အတုိင္းအဆပမာဏ မေရတြက္နုိင္ေသာ ေမတၱာစိတ္ကို ပြားမ်ားနုိင္ၾကပါေစ၊ အပိုင္းအျခားလြတ္ကင္း က်ဥ္းေျမာင္းျခင္းမရွိ၊ ကိုယ္တြင္းေဘးရန္လဲ မရွိ၊ ျပင္ပရန္သူလဲ မရွိပဲ ေအးခ်မ္းစြာ ေနနုိင္ၾကပါေစသတည္း၊

၁၁။ တိ႒ံ စရံ နိသိေႏၷာ ၀၊
သယာေနာ ယာ၀တာႆ ၀ီတမိေဒၶါ။
ဧတံ သတႎ အဓိေ႒ယ်၊
ျဗဟၼ ေမတံ ၀ိဟာရ မိဓ မာဟု၊
ရပ္ေနစဥ္၊ လမ္းေလ်ာက္ေနစဥ္၊ ထုိင္ေနစဥ္၊ ခႏၶာကိုယ္လဲေလ်ာင္းေနစဥ္ ဘယ္အခ်ိန္မွာမဆုိ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္မႈကင္း ၾကည္လင္ရႊင္ျပစြာျဖင့္ ေမတၱာစိတ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ သတိကို ထားနုိင္ၾကပါေစ.. ထုိကဲ့သို႔ ေမတၱာစိတ္ ျဖန္႔က်က္ကာ ေနျခင္းကိုပင္ ျမင့္ျမတ္ေသာ ျဗဟၼာႀကီးတို႔၏ ေနထုိင္ျခင္း ျဗဟၼ၀ိဟာရဟူ၍ ပညာရွိအေပါင္းတို႔ ဆုိၾကေပ၏။  

၁၂။ ဒိ႒ိဥၥ အႏု ပဂၢမၼ၊
သီလ၀ါ ဒႆေနန သမၸေႏၷာ။
ကာေမသု ၀ိနယ ေဂဓံ၊
န ဟိ ဇာတု ဂ ဗၻေသယ် ပုန ေရတိ။
ေမတၱသုတၱံ နိ႒ိတံ။
အၿမဲမျပတ္ ေမတၱာကမၼ႒ာန္း စီးျဖန္းပြားမ်ားေလ့ ရွိသူသည္၊ အယူလြဲမွား ေဖာက္ျပန္ေသာဘ၀သို႔ မေရာက္နုိင္ေတာ့ပဲ ေလာကုတၱရာသီလမ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံၿပီး မဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ္မ်ားကိုပင္ မ်က္ေမွာက္ျပဳရတတ္သည္၊ သက္ရွိ၊ သက္မဲ့ ၀တၱဳအာရုံ ကာမဂုဏ္ငါးပါးတို႔၌ မက္ေမာတြယ္တာမႈမ်ား ကင္းကြာကာ ေနာင္တဖန္ ပဋိသေႏၶတည္ေနရျခင္း ဇာတိဒုကၡကိုပင္ မခံစားရေတာ့ေပ။
ေမတၱာသုတ္ ျမန္မာျပန္အဓိပၸါယ္ ၿပီးပါၿပီ၊
မိေ၀း ဖေ၀းအရပ္တြင္ ေနေသာ ညီငယ္တစ္ေယာက္က အဓိပၸါယ္အက်ယ္သိလ်င္ ရြတ္ဖတ္သရဇၥ်ာယ္ရတာ ပိုမို အက်ိဳးရွိမည္ ေရးသားေပးပါ ေတာင္းဆုိေသာေၾကာင့္ ( ဤႏြားက ထုိႏြားကို မွီေအာင္ လိုက္ပါလား ) စသည္ျဖင့္ ပါဠိသံ၊ စာသံ၊ ၀ိဘတ္သံမ်ား မပါေစဘဲ စာေရးသူ နားလည္သလို လုိရင္းတိုရွင္း မွတ္မိလြယ္ေစရန္ ဘာသာျပန္လိုက္ပါသည္။
ေမတၱာအက်ိဳး ( ၁၁ )မ်ိဳး
၁။ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ အိပ္ေပ်ာ္ျခင္း၊
၂။ ရႊင္ရႊင္ျပျပ အိပ္ရာနုိးျခင္း၊
၃။ မေကာင္းေသာ အိပ္မက္ဆုိးမ်ား မမက္ျခင္း၊
၄။ ပတ္၀န္းက်င္မွ လူမ်ား၏ခ်စ္ခင္မႈ ရရွိျခင္း၊
၅။ လူမွတပါး အျခားေသာ ပရေလာကမွပုဂၢိဳလ္မ်ား ခ်စ္ခင္ျခင္း၊
၆။ ဘုန္းတန္ခိုးႀကီးမားေသာ နတ္ျဗဟၼာမ်ား ေစာင့္ေရွာက္မႈ ခံရျခင္း၊
၇။ မီးေဘး၊ အဆိပ္ေဘး၊ ဒုတ္ ၊ ဓားလက္နက္ မွန္သမွ် မထိေရာက္နုိင္၊
၈။ ကမၼ႒ာန္းတခုခုကို အာရုံျပဳလ်င္ စိတ္တည္ၾကည္ သမာဓိရလြယ္ျခင္း၊
၉။ ေမတၱာစိတ္ေၾကာင့္ အၿမဲတမ္း မ်က္ႏွာၾကည္လင္ေနျခင္း၊
၁၀။ ေသခါနီး၀ယ္ ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ရႊင္ရႊင္ျပျပ ေသနိုင္ျခင္း၊
၁၁။ ယခုဘ၀တြင္ မဂ္ဖုိလ္မရလ်င္ေတာင္ ေမတၱာစ်ာန္ျဖင့္ ျဗဟၼာ့ျပည္ေရာက္ရွိနုိင္ျခင္း၊
( ေမတၱာအက်ိဳး ေဆာင္ပုဒ္ )
ေမတၱာဂုဏ္ရည္ , ဆယ့္တစ္လီကား , အညီသတၱ၀ါ , မလပ္ပါေအာင္ , ခါခါေန႕စဥ္ , ေမတၱာယွဥ္မႈ , ၾကည္လင္အိပ္ေပ်ာ္ ထခ်ိန္ေတာ္၍ , ႏုိးေသာ္ ရႊင္ရႊင္ , အိမ္မက္ျမင္လည္း , အစဥ္ေကာင္းစြာ , ျမင္မက္ရာ၏ ။ ျပည္ရြာလူသား , နတ္အမ်ားလည္း , ျမင္ၾကားသမွ် , ခ်စ္ခင္ၾကသျဖင့္ , ေဒ၀ေထြေထြ ေစာင့္ေရွာက္ေလ၏ ။ မီး , ေရ , ခုိးသူ , မ်ားရန္သူလည္း , မယူမဖ်က္ , မေႏွာက္ယွက္တည္း ။ စိတ္ဓာတ္လည္းတည္ , မ်က္ႏွာၾကည္၍ , ေသမည္ခါခ်ဥ္း , ေတြေ၀ကင္္း၏ ။ မွန္းရင္းဓမၼ , မဂ္မရလည္း , စ်ာန္ရေလလစ္ , ျဗဟၼာျဖစ္သည္ ... ဆယ့္တစ္ေမတၱာအက်ဳိးတည္း ။
ေမတၱသုတ္ေတာ္လာ  လိုက္နာသင့္ဖြယ္ ( ၁၅ )ခ်က္
၁။ သေကၠာစ= တစိုက္မတ္မတ္စြမ္းနုိင္ေအာင္ ပြားမ်ားအပ္၏၊
၂။ ဥဇု စ= ကိုယ္ႏႈတ္ႏွစ္ပါး ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္သင့္သည္၊
၃။ သုဟုဇု စ= သာမာန္မဟုတ္ပဲ အလြန္ေကာင္းစြာ ေျဖာင့္မတ္သင့္၏။
၄။ သု၀ေစာ စ= ဆိုဆံုးမ လြယ္သူျဖစ္သင့္၏၊
၅။ မုဒု စ= စိတ္ထား ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔သင့္၏၊
၆။ အနတိမာနီ စ= ကိုယ့္ကိုယ္ကို အထင္ႀကီးျခင္း၊ သူတပါးကို အထင္ေသးျခင္း မာန္မာန မထားသင့္ရာ၊
၇။ သႏၲဳႆေကာ စ= ေရာင့္ရဲလြယ္သင့္သည္၊
၈။ သုဘေရာ စ=အသက္ေမြးမႈအတြက္ ေမြးျမဴလြယ္သင့္သည္၊
၉။ အပၸကိေစၥာ စ= အမႈကိစၥ မွန္သမွ် နည္းပါးသင့္၏၊
၁၀။ သလႅဟုက၀ုတၱိ စ= ေပါ့ပါးေသာ အသက္ေမြးျခင္းလဲ ရွိသင့္၏၊
၁၁။ သႏၲိျႏၵိေယာ စ= ျငိမ္သက္ေသာ ဣေႁႏၵရွိသင့္၏၊
၁၂။ နိပေကာ စ= ရင့္က်က္ေသာ တည္ၿငိမ္ေသာ ပညာဥာဏ္လဲ ရွိသင့္၏၊
၁၃။ အပၸဂေဗၻာ= ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုး ၾကမ္းတမ္းျခင္း မရွိရာ။
၁၄။ ကုေလသု အနနဳ ဂိေဒၶါ= အမ်ိဳးေလးပါးတို႔၌ တပ္မက္မႈမရွိသင့္ေပ၊
၁၅။ န စ ခုဒၵ မာစေရ ကိဥၥိ - ဒုစ႐ိုက္ကို အနည္းငယ္မွ်လည္း မျပဳက်င့္ရာ။