Powered By Blogger

Friday, July 27, 2012

ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ျမန္မာျပန္(အပိုင္း-၁)


ဓမၼစၾကာတရားေဒသနာ(၀ါဆိုလျပည့္အခါ)-၁
ဓမၼစၾကာတရားေဒသနာ(၀ါဆိုလျပည့္အခါ)
နေမာတႆ ဘဂ၀ေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ
          ၀ါဆိုလျပည့္အခါသမယသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအတြက္ ေန႕ထူးေန႔ျမတ္ တစ္ရက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေန႔မွာဆိုရင္ ျမတ္ဗုဒၶဘုရားရွင္ဟာ လူနတ္ပရိတ္သက္အလယ္တြင္ တရားဦးျဖစ္ေသာ ဓမၼစကၠပ၀တၱန သုတ္ကို ေဟာၾကားၿပီး စစ္မွန္ေသာဘုရား ပြင့္ထြန္းလာမႈကို သိေစခဲ့ပါတယ္။ ဒီဓမၼစၾကာတရားဦးသည္ သံသရာစက္၀န္းမွ ရုန္းထြက္လိုသူမ်ား မပယ္ရွားဘဲ သိရွိလိုက္နာ က်င့္သံုးအပ္ေသာ တရားစစ္ တရားမွန္ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုဓမၼစၾကာတရားကို ယေန႔ေခတ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရြတ္ဆို ပူေဇာ္နၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္အခ်ဳိ႕ပူေဇာ္သူမ်ားသည္ ပါဋိဘာသာႏွင့္ အနက္အက်ဥ္းခန္႔သာ သိရွိၾကၿပီး ဓမၼစၾကာတရား၏ ထူျခားေလးနက္မႈကို ထဲထဲ၀င္၀င္ ေလ့လာလိုက္နာ က်င့္သံုးသူ နည္းပါလွပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ျမတ္ဗုဒၶ၏ဓမၼစၾကာတရားကိုသိရွိနားလည္ႏိုင္ပါရန္  ျမန္မာဘာသာျဖင့္ ေရးသားဒါန  ျပဳလိုက္ပါ တယ္ ခင္ဗ်ာ..
          ဓမၼစၾကာအမႊန္း(ပါဋိ) ` ဘိကၡဳနံ ပဥၥ၀ဂၢီနံ………………………………..ဓမၼစကၠံ ဘနာမေဟ။´
          ဓမၼစၾကာအမႊန္း(ျမန္မာျပန္) ``သစၥာေလးပါးတရားအစဥ္ကို မ်က္၀ါးထင္ထင္ သိျမင္ေစေၾကာင္း ေကာင္းစြာျပေတာ္မူေသာ သံုးေလာက၏ ကိုးစားရာအစစ္ျဖစ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရား သခင္သည္ သဟမၸတိ အမည္ရွိေသာ ျမတ္ေသာျဗဟၼာမင္း၏ အဖန္ဖန္ ေတာင္းပန္မႈေၾကာင့္ ဘုရား၊ ရဟႏၲာ၊ ပေစၥကဗုဒၶ၊ အရိယာအရွင္တို႔ ေကာင္းကင္သို႔တတ္ရာ၊ ဆင္းသက္ရာျဖစ္ေသာ ဣသိပတန အမည္ရွိေသာ သားငွက္ အေပါင္းအား ေဘးမဲ့ေပးရာ၊ သာယာခ်မ္းေျမဖြယ္ေကာင္းေသား မိဂဒါ၀ုန္ေတာ အတြင္း၀ယ္ အရွင္ေကာ႑ည၊ အရွင္၀ပၸ၊ အရွင္ဘဒၵိယ၊ အရွင္မဟာနာမ္၊ အရွင္အႆဇိ ဟူေသာ ငါးပါေသာ ရဟန္းပုဂၢိဳလ္တို႔အား နိဗၺာန္သို႔ မဂ္ညဏ္ေပါက္၍ ေရာက္ေစတတ္ေသာ အိမ္မက္တြင္မွ် မၾကားရဖူး၊ မနာရဖူး၊ စကားဦးျဖင့္ တရားထူး၊ တရားျမတ္ျဖစ္ေပေသာ ဓမၼစၾကာသုတ္ေဒသနာ တရားေတာ္ကို ေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။ သံုးေလာကအားလံုး၏ ေလးျမတ္ၾကည္ညိုရာျဖစ္ေသာ၊ အလံုး စံုေသာ ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာ၊ ပစၥဳပၸန္-သံသရာ ခ်မ္းသာ၊ ေကာင္က်ိဳး အမ်ိဳးမ်ိဳးကို တိုးပြားေစေသာ ဓမၼစၾကာသုတ္ေဒသနာေတာ္ကို ရိုေသစြာအားခဲမျပတ္ ရြတ္ဖတ္ၾကပါကုန္စို႔…။´´
          ဓမၼစၾကာသုတ္နိသွ်(ပါဋိ) `ဧ၀ံေမသုတတံ၊ ဧကံသမယံ………………ဒုေကၡာ၊ အနရိေယာ၊ အနတၱသံဟိေတာ။´ `ဧေတဘိကၡေ၀………….နိဗၺာနာယ သံ၀တၱတိ။´ `ကတမာစ သာ…………. နိဗၺာနာယ သံ၀တၱတိ။´
          ``အရွင္ကႆပဘုရား ၊ အကၽြႏ္ုပ္ အာနႏၵာသည္ ဘုရားရွင္၏ မ်က္ေမွာက္ေတာ္ထံပါးမွ ဤဓမၼစၾကာ တရားေတာ္ကို နားျဖင့္ဆက္ဆက္ ၾကားသိခဲ့ရပါသည္ဘုရား။
          ဘိုးေတာအဥၨနမင္းႀကီ၏ ၿဖိဳၾကြင္းခဲ့ေသာ မဟာသကၠရာဇ္(၁၀၃)ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လျပည့္(ဗုဒၶဟူး)ေန႔၊ ညဥ့္အာရံုတတ္အခ်ိန္တြင္ မဟာေဗာဓိပလႅင္၌ ေလးအင္သစၥာသိျမင္ခါျဖင့္ ဘုရားရွင္ ပြင့္ထြန္လာခဲ့ ပါသည္။ ထိုေနာက္ ပလႅကၤသတၱာဟ (၇)ရက္၊ အနမိသသတၱာဟ (၇)ရက္၊ စကၤမသတၱဟ (၇)ရက္၊ ရတနာဃရသတၱဟ (၇)ရက္၊ အဇပါလသတၱဟ (၇)ရက္၊ မုစလိႏၵာသတၱဟ (၇)ရက္ႏွင့္ ရာဇာယတန သတၱဟ (၇)ရက္ျဖင့္ (၇)ရက္(၇)လီ၊ (၄၉)ရက္သတင္းသံုးခဲ့ၿပီး ပထမဘံုစံ သဟမၸတိအမည္ရွိ မဟာျဗဟၼာ မင္း၏ ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္မႈကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဘုရားရွင္ပြင့္ရာ မဟာေဗာဓိပင္မွ (၁၈)ယူဇနာ ကြာေ၀းေသာ ဗာရာဏသီျပည္အနီးရွိ ဣသိပတန အမည္ရွိေသာ မိဂဒါ၀ုန္ေတာသို႔ မဟာသကၠရာဇ္ (၁၀၃)ခုႏွစ္၊ ၀ါဆိုလျပည့္ (စေန)ေန႔တြင္ တပါတည္းေန႔ခ်င္းေရာက္ ၾကြခ်ီေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ထိုအခါ အနီး ထံေမွာက္ ခ်ဥ္းကပ္ ေရာက္ရွိလာေသာ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးတို႔အား မိန္႔ေခၚ၍ ဤသို႔ တရားေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။
          `အို..ခ်စ္သားတို႔၊ ဖန္ရည္စြန္းသကၤန္း၀တ္ ရဟန္းတို႔သည္ ဤျပဆိုလတံၱ႕ေသာ အယုတ္တရား (၂)ပါးကို မမွိ၀ဲအပ္ေခ်။ ထိုတရားတို႔မွာ-
(က) ကာေမသု ကာမသုခလႅိကာႏုေယာဂ ႏွင့္ (ခ) အတၱကိလမထာ နုေယာဂ ဟူေသာ အယုတ္တရား (၂)ပါးတို႔ျဖစ္သည္။
          (က) ကာေမသု ကာမသုခလႅိကာႏုေယာဂ ဟူေသာအယုတ္ရားမွာ- ၀တၳဳကာမတို႔၌ ဆႏၵ၊ ရာဂ တည္းဟူေသာ ကိေလသာကာမႏွင့္ယွဥ္ေသာ ခ်မ္းသာကို အဖန္ဖန္ခံစားျခင္းတည္း ဟုဆိုပါသည္။ ၄င္းအမႈတို႔သည္- (၁)သိမ္ဖ်င္း၏၊ (၂)ရြာ၌ေနသူ လူတို႔၏ျပဳအပ္ေသာ ကိစၥတည္း၊ (၃)ကာမဂုဏ္ကို ခင္တြယ္ေသာ ပုထုဇဥ္တို႔၏ အေလ့အက်င့္ျဖစ္၏။ (၄)ကိေလသာကင္းၿပီးေသာ အရိယာတို႔ ျပဳမူအပ္ေသာ ကိစၥမဟုတ္။ (၅)ပစၥဳပန္- သံသရာ ေကာင္းက်ိဳးႏွင့္မဆက္ယွဥ္။ ဤမွ် ေကာင္းက်ဳိးမတိုးပြား၊ ပ်က္ျပား၊ ဆုတ္ယုတ္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ဤအယုတ္တရားကို ရဟန္းျဖစ္သူသည္ မမွီ၀ဲအပ္ေပ….။
(စကားခ်ပ္)-ကာမဘံု၊ ရူပဘံု၊ အရူပဘံုဟူေသာ ဘံုသံုးပါးတြင္ျဖစ္သမွ်၊ ရွိသမွ် အလံုးစံုေသာအဆင္း၊ အသံ၊ အနံ၊ အရာသာ၊ အေတြ႕အထိဟူေသာ အာရံုငါးပါး၊ ရုပ္တရားတို႔သည္ စိတ္၊ ေစတသိက္တို႔၏ အာရံုျဖစ္၍ အထည္ျဒပ္ရွိျခင္းေၾကာင့္ ၀တၳဳဟုေခၚရ၏။ ထို၀တၳဳျဖစ္ေသာ ရုပ္တရားတို႔သည္ အလိုရွိအပ္၊ ႏွစ္သက္ အပ္ေသာ သေဘာေၾကာင့္ ကာမ မည္ပါသည္။ ထိုသတၱိႏွစ္ပါးေၾကာင့္ ၀တၳဳကာမ ဟုဆိုပါသည္။
(၁)ကာမ=အလိုရွိအပ္၊ႏွစ္သက္အပ္ေသာသေဘာ(ေလာဘ+ဆႏၵ)၊ (၂)သုခ=အာရံု၏သေဘာကိုခံစားျခင္း(ေ၀ဒနာ)၊ (၃)အလႅိက=တြယ္တာညိကပ္ျခင္း(ေလာဘ+ဆႏၵ)၊ (၄)အႏုေယာဂ=အဖန္တလဲလဲယွဥ္ျခင္း(အားထုတ္ျခင္း)ေလာဘအဖန္ဖန္ပြားျခင္း။ (အက်ယ္ကိုေနာက္မွေရးသားေဖာ္ျပပါဦးမည္။)
          (ခ)အတၱကိလမထာ ႏုေယာဂ ဟူေသာအယုတ္တရားမွာ- ဆူးေညွာင့္ကိုမွီအိပ္ျခင္း၊ မီးအပူခံျခင္း စေသာဆင္းရဲကို ေဆာင္တတ္ေသာ၊ အရိယာအက်င့္ မဟုတ္ေသာ၊ တိတၳိတို၏ အက်င့္ျဖစ္ေသာ ၊ စီးပြား ခ်မ္းသာျခင္းမရွိ၊ မိမိကိုယ္၏ ပင္ပန္ျခင္းကို အဖန္ဖန္ျဖစ္ေစေသာ အက်င့္ တိုသည္ ရဟန္းျဖစ္ေသာသူတို႔သည္ မမွီ၀ဲအပ္ေပ…။
(၁)အတၱ=မိမိကိုယ္ကို၊
(၂)ကိလမထ=ပင္ပန္းျခင္း၊
(၃)အႏုေယာဂ=အဖန္ဖန္ျဖစ္ေစေသာအက်င့္။
          ထိုသို႔တဏွာေလာဘႏွင့္ယွဥ္ေသာ အယုတ္တရားႏွင့္ ေဒါသႏွင့္ယွဥ္ေသာ အယုတ္တရား(၂)ပါးကို ဖယ္ေရွာင္၍ အလယ္အလတ္ျဖစ္ေသာ (သို႔) အယုတ္တရား (၂)ပါးမွလြတ္ေသာ (သို႔) နိဗၺာန္၏အက်ိဳးငွာ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္လိုသူတို႔ က်င့္သံုးရမည့္တရား (မဂၢင္တရား)မွန္ကို ဘုရားရွင္သည္ ကိုယ္ပိုင္ ညဏ္ျဖင့္ သိခဲ့ေလၿပီ..။ မဇၩိမာပဋိပဒါ=မဂၢင္(၈)ပါးကိုဆိုလိုသည္။  
 (မဇၩိမာ= အလယ္အလတ္၊ ေလာဘႏွင့္ေဒါသ မယွက္။ ပဋိပဒါ=ပြားမ်ားက်င့္သံုးျခင္း)
          ထိုမဂၢင္(၈)ပါးသည္ - (၁)သစၥာေလးပါကိုသိျမင္ရာ၌ အႀကီးအမႈးျဖစ္ေသာ ပညာမ်က္စိကိုေပး၏။ (၂)သစၥာညဏ္ကို ေပး၏။ (၃)ကိေလသာ အပူမ်ား ၿငိမ္း၏။ (၄)သစၥာတရားကို ထူေသာညဏ္ျဖင့္ သိရ၏။ (၅)မဂ္ဆိုက္ေရာက္ျခင္း ျဖစ္၏။ (၆)ခႏၶာငါးပါးအားလံုး အၾကြင္းမရွိ၊ နိဗၺာန္အက်ိဳးငွာ ျဖစ္၏ဟု ဘုရားရွင္ ခ်ီးမြမ္းခဲ့ပါသည္။
          ဘုရားရွင္သည္ `အို..ခ်စ္သားတို႔.. ငါဘုရားရွင္သည္ အရဟတၱမဂ္ညဏ္ျဖင့္ ကိေလသာတိုကိုဖယ္၍ သဗၺညုတညဏ္ျဖင့္ သိအပ္ေသာ၊ သစၥာေလးပါကို ျမင္တတ္ေသာ၊ ပညာမ်က္စိ ကို ျပဳတတ္ေသာ၊ အလယ္အလတ္ျဖစ္ေသာ အက်င့္သည္ (၁)ကိေလသာျငိမ္းျခင္း (နိဗၺာန္) အက်ိဳးျဖစ္၏။ (၂)သစၥာေလးပါးကို ထူးေသာညဏ္ျဖင့္သိ၏။ (၃)သစၥာေလးပါးကို ေကာင္းစြာသိျခင္း ျဖစ္၏။ (၄)ခႏၶာ အၾကြင္းအက်န္ မရွိ ဟူေသာ နိဗၺာန္အက်ိဳး ျဖစ္၏။
          ထိုအလယ္အလတ္ျဖစ္ေသာ အက်င့္မွာ ျမတ္ေသာအဂၤါရွစ္ပါးႏွင့္ျပည့္စံုေသာ (မဂ္) ျဖစ္ပါသည္။ ၄င္းမွာ-
(၁)ေကာင္းစြာသိျမင္ျခင္း
(၂)ေကာင္းစြာႀကံစည္ျခင္း
(၃)ေကာင္းစြာေျပာဆိုျခင္း
(၄)ေကာင္းစြာျပဳက်င့္ျခင္း
(၅)ေကာင္းစြာအသက္ေမြးျခင္း
(၆)ေကာင္းစြာအားထုတ္ျခင္း
(၇)ေကာင္းစြာေအာက္ေမ့ျခင္း
(၈)ေကာင္းစြာတည္ႀကည္ျခင္း တို႔ျဖစ္၏´ဟုေဟာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
          ဤမွ်ေသာစကားျဖင့္ အယုတ္တရားႏွစ္ပါးကို က်ဥ္ျခင္း ႏွင့္ မဇၩိမာပဋိပဒါ ဟူေသာအက်င့္ ကို ေဟာေတာ္မူျခင္း ၿပီးပါၿပီ။ ထိုမွတဆင့္ အရိယာမဂ္၏ အာရံုျဖစ္ေသာ သစၥာေလးပါးတရားကို အစဥ္အတိုင္း ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
(အပိုင္း-၂)ဆက္တင္ပါမည္။